It is time for Ballet!

balet2When In Russia.. do as..

I am feeling more and more like a Russian. I have gotten used to those low temperatures, ( even though while writing this, it is only -15), I have kissed a Russian girl, I have been hit by a Russian boy, I have walked around with a constant sad face, I have tried samagonka. ( Those are things that a real Russian does ? might question reader haha)

There are still somethings I have not done. I have not bathed in river Yenisei  in winter and I have not watched Putin speech in the New years eve. ( I do not have TV)

However – I did go to ballet! I went to watch Cinderella. As always, I noticed somethings there.

Russian ballet is for normal people

My beloved company told me to dress up for this occasion.  „ Do not come with a hoodie, like mudak!“ she warned me. In Estonia ballet is usually visited by  rich Russians and successful people – everyone looking very sophisticated and grandiose. In Krasnoyarsk I saw many mudaks wearing hoodies and jumpers and me as „ a semi-formal“ writer felt very comfortable

Ballet in Krasnoyarsk is very cheap

300 rubles for a ticket. As one of my acquintance said, it is cheaper than beer.

Ballet in Krasnoyarsk is filled with women

If you are not interested in ballet, there is some other attractions. ( If you are a man, or if you like women)  The ratio was 6:1. „ Oh, my god – so many beautiful women,“ I told my beloved company. She told me not to be mudak.

Ballet is interesting for 30 minutes

All those weird, colorful costumes, rich expressions on ballerinas´ faces and the design of the stage – made feel like a kid again. No wonder, so many children go there. More fascinating was the flexibility and the strength of the ballerinas – I could not believe that a human being can move, dance, jump and flex like that. But after 30 minutes all the magic is gone. Then you want someone to say something.

ballet3

Ballet is sexy

Next to attractive women in the auditorium, there are attractive women on the stage. With their costumes they look good. Sometimes I accidently stared at men ballerinas´ and their fit bodies and thought: what is wrong with me? Am I.. ?

Then I looked at my cute beloved company and realized: probably not. Then we took a selfie. .

In summary, I really liked the experience.  It was something different and magical. However, I could never watch something like that for 3-4 hours.

Vene balettist

Eesti jõuludel tegime vene perega pärast õhtusööki pilti. Mul oli peas nende kingitud nokamüts. Kui saatsin pildi oma vanematele, leidis mu isa, et näen nagu venku välja.

Tõtt öelda olen ma Siberistunud, venestunud siin. ( Loe seda naljaga, jään alati eestlaseks, armastan oma kodumaad, keelt ja riiki ) Miks ma olen siis venestunud? Olen proovinud vene viina, saanud vastu vahtimist vene poksi trennis, suudelnud vene neiudega, käinud vene banjas ja nüüd – trummipõrin! –

Olen ma nii kultuurne – ja imal, nagu ütleks mõni mu hea sõber, ET KÄISIN BALETTI VAATAMAS! Krasnojarski riiklikus ooperi teatris oli repertuaaris Tuhkatriinu. Nagu alati märkasin ma mõningaid asju
Krasnojarskis käib baletti vaatamas normaalsed inimesed

Enne teatrisse minekut, palus mu kaaslanna mul viisakalt riidesse panna. „ Ära ole nagu kaltsakas!“ õpetas ta, meenutades mulle ema, kes pidevalt sarnaseid sõnu – ainult eesti keeles – kasutas. Minu ainus kord balletti vaadata oli viis aastat tagasi Estonias, kus kõik onud-tädid olid uhkelt riides. Kartsin, et venelastel on ballet veel rohkem uhkuse asi, ja minu „ stiilne kirjanik“ on täiesti sobimatu sinna. Aga astun siis saali, ja märkan, et Andrei on pusaga ja Dima püks meenutab dresse! Kurat, ma olin riietunud kui krahv!

Ballett on odav

300 rublat on pilet. Alla 5 euri. Hea odav viis vene naistele muljet avaldada.

Balleti käib vaatamas palju ilusaid naisi.

Tihti unustasin ennast uhkeid kleite, nägusid ja pepusid jõllitamast. Tundsin natukene, nagu oleks vangist välja saanud. ( tegelikult pole kunagi vangis olnud, ega taha ka, mul on kaunis nägu, see läheks seal kaubaks.) Siis keeran pea paremale, ja minu kaaslanna – armas, imearmas Julia – piidleb kurjalt. Mis sa piidled teisi naisi, jobukakk?!

Ballet on täiega põnev pool tundi

Kõik need veidrad värvilised kostüümid, baleriinide grimassid ja nende tugevus-painduvus vapustasid mind positiivselt. Esimesed pool tundi ahmisin kõike sisse nagu süütu laps, ise pooleldi toolist püsti, valjult nätsu närimas. ( Ilmselt käisin sellega pinda kõrval istuvale peenele daamile) Silmad punnis imestasin, kuidas baleriinid oma keha oskavad kasutada ja tundsin põnevust, kui uus veider muusika peale läks. Aga natukese aja pärast kadus võlu, ja ma hakkasin ootama: no, millal keegi rääkima hakkab?

Ballet on seksikas

Lisaks kaunitele naistele saalis, olid ka kaunid naised laval. Värvilised kostüümid tõid kehad  ja kumerused ilusti välja ja veidrad grimassid olid nunnud. Peagi aga peatus mu pilk treenitud ja vormis mees baleriinide peal ja minust võttis võimust paanika: issand jumal – äkki mul on midagi viga, äkki ma olen…?

Siis pöörasin pilgu oma kaaslannale, vaatasin ta õrna näojooni ja nunnusid silmasid ja taipasin. Kõik on korras. Pärast tegime selfie. ( Ma olen alles sellel aastal oma ellu toonud „ selfiede“ tegemise. Aega võttis tulemine 21. sajandisse)

eeee1

Kokkuvõttes, mulle väga meeldis see võlu maailm veidrate häälte, grimasside, liigutuste ja tantsudega. 5 euri eest kvaliteetlõbu. Aga 3-4 tundi ma vaadata ei suudaks. Siis oleks vaja vist LSD-d.

1 ) Teine pilt on võetud Krasnojarski Ooperiteatri kodulehelt/ The second picture was taken from the homepage of Krasnoyarsk State Opera Ballet Theater

Leave a Reply

