My first months in Krasnoyarsk

20046654_10213787890837895_4035055133037305410_nIt is two months I am in Krasnoyarsk, and I am enjoying the city, people and my work so much!

At the beginning of July, I have been with my host Aygul and her family to dacha. That was a great experience! For those who do not know, dacha is not a simple country house. Russian people go there both to escape the city, both to work. The culture of dachas is a kind of compensation to a city dweller for the cramped living conditions… There, in the embrace of nature, people enjoy fishing, swimming, picking mushrooms and growing their own vegetables. That was great for me, because I experienced a real Russian way to live and spent a weekend in a particular way. Firstly, I obtained a particular kind of “slippers”, used by Russians to walk into the woods or simply to go the nearest shop. That’s a thing that I love in Russia: do not be judged about your clothes, matching colors…do whatever you want. Relax, take it easy and enjoy the moment! After having obtained my “slippers for the weekend”, Aygul and I had a walk to the lake not far from the dacha, had lot of fun! Coming back, a typical hot tea (as usual) and went to sleep. The day after, we had a barbecue, in Russian are called Shashliki (шашлыки) and vegetables cooked in different ways; drank hot tea, talked a lot with the sun on our skin…and helped Aygul and her family in the reconstruction. That’s how I found myself to put out paper craft with a knife in Siberia!

Weeks later, I went to an excursion into the woods, and even if it was a hot day, I had no proper shoes and it was a bit hard, I got on top of the mountain. That was totally worth it! The view was amazing! At the end of the day, I could barely feel my feet….but is another experience I would suggest to anyone! It is not just an excursion; it is also a way to meet new people.

20032062_10213812017121037_4628119837616565343_n

What about the work? Thanks to it, I met lot of people, coming all around the world and I had the possibility to go around the city and  get into the deepest parts of Siberia. As an organization, we are plenty of projects, and I was asked to participate in different excursions – that is another way to match work, fun, implement your language skills, knowledge about the culture and interests!

That is just a little part of my time here. This first period has been full of emotions, work, and funny times! There are not enough words to describe what I am feeling. 20476165_10213952144664138_6039817262892891934_nWhen someone says, “Every day in Russia is an adventure” trust them! Russia gives you lot of emotions!

Son due mesi che sono a Krasnoyarsk e sto apprezzando al massimo la città, sto conoscendo persone nuove e sto apprezzando il mio lavoro!

All’inizio di luglio, sono stato con la mia host Aygul e la sua famiglia in “dacha”. È stata una bellissima esperienza! Per coloro che non lo sanno,  la  “dacha” non è una semplice casa di campagna. I russi vi si recano  sia per fuggire dalla città, sia per lavorare. La cultura della “dacha” è una sorta di compensazione per un cittadino, date le condizioni di vita anguste… Lì, circondati dalla natura, le persone praticano la pesca, il nuoto, raccolgono funghi e coltivano i propri ortaggi. Ciò mi ha dato modo di sperimentare un modo di vivere prettamente russo, trascorrendo un fine settimana in un modo particolare. In primo luogo, ho ottenuto un particolare tipo di “ciabatte”, utilizzato dai russi per camminare nei boschi o semplicemente per andare al negozio più vicino. Questa è una cosa che mi piace della Russia: non essere giudicato sui tuoi vestiti o dalla combinazione di colori…sei libero di fare ciò che vuoi. Rilassati, prenditela con calma e goditi il momento! Dopo aver ottenuto le mie “pantofole per il fine settimana”, Aygul ed io abbiamo fatto una passeggiata al lago, non lontano dalla dacha, dove ci siamo divertite tantissimo! Una volta rientrate dalla passeggiata, abbiamo bevuto il tipico tè caldo (come al solito) e siamo andate a dormire. Il giorno dopo, abbiamo fatto un barbecue, in russo sono chiamati Shashliki (шашлыки) accompagnate da verdure cotte in modi diversi; bevuto tè caldo, chiacchierato per molto tempo sotto il sole…e ho contribuito nella ristrutturazione della dacha assieme ad Aygul e la sua famiglia.  Ed ecco come mi sono ritrovata a toglier carta da parati, con un coltello, in Siberia!

20046719_10213812020121112_6651712965580228227_n

Settimane più tardi, sono andata a fare un’escursione nel bosco.  Sebbene fosse una giornata calda, non avevo scarpe adatte ed è stata un po’ pesante, sono arrivata in cima alla montagna. Ne è valsa la pena! La vista era incredibile! Alla fine della giornata, potevo a malapena sentire i miei piedi…ma è un’esperienza che consiglierei a chiunque! Non è solo un’escursione, è anche un modo per incontrare nuove persone.

Per quanto riguarda il lavoro? Grazie ad esso, ho incontrato molte persone, provenienti da tutto il mondo e ho avuto la possibilità di andare in giro per la città e di girare nel cuore della Siberia. Come organizzazione, abbiamo molti progetti, e mi è stato chiesto di partecipare a diverse escursioni – un ottimo modo per abbinare divertimento, lavoro, implementare le competenze linguistiche, la conoscenza della cultura locale ed ampliare gli interessi!

Questa è solo una piccola parte del tempo trascorso qui. Questo primo periodo è stato pieno di emozioni, di lavoro, e di divertimento! 20479885_10213994589805240_2636565307218202308_nNon ci sono abbastanza parole per descrivere come mi sento. Quando qualcuno vi dice, “Ogni giorno in Russia è un’avventura” abbiate fiducia in loro! La Russia sa dare un sacco di emozioni!!!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s